En vecka kvar!!

Jag har börjat bli riktigt, riktigt nervös inför balen! Tänk om det regnar? Tänk om jag snubblar? Tänk om någon trampar sönder min klänning? Tänk om jag skämmer ut mig? !  Herregud vågar knappt tänka på det, men ändå längtar jag som en idiot! Har för övrigt köpt det sista idag, ett pärlhalsband som ska bli till hårsmycke, skriver under bilderna hur vi ska göra detta! Har nämligen hamnat i ett slags pärltema till balen. Sen har jag även Sara färgat mitt hår idag (tack så jättemycket!), så det ska matcha det mörkbruna löshåret jag ska låna av henne, la även några ljusa slingor i det så är jättenöjd! Här kommer lite bilder på smycken jag ska ha etc.


Klänningen. 2500 kr, köpt på Briar Rose i Luleå


Pärlhalsband. 900kr på Fritz Olssons, klart värt pengarna!

Örhängen. 20kr på Ur&Penn, ett klart bevis på att man inte alltid behöver
lägga ner flera hundra på balsmycken. Ursäkta dålig bild.


Mitt hår idag efter färgningen, ska bli löshår+lockar till torsdag.


Pärlhalsband, 30kr på Dollar Store. Pärlorna ska jag ha i håret.

Pärlhalsbandet som ska bli hårsmycke ska vi göra så här:
Det var väldigt smidigt att pärlorna satt ihop i krokar, som ni ser på bilden, det gör saken tusen gånger enklare! Vi ska bara helt enkelt bända loss pärlorna från varandra och om det går ska vi trä dem direkt på hårnålar och sätta i håret. Om krokarna är för stora för det ska vi binda fast dem i fiskelina, som vi sedan fäster i hårnålarna och sen bara direkt upp i håret. Jag kommer bli precis lika fin som om jag köpt äkta hårsmycken, fast för en minimal kostnad. Man måste ju tänka smart! Det var för övrigt Saras idé att slita sönder halsbandet så jag kan ju inte ta åt mig äran helt ;)

Kommentarer
Postat av: lina

Sara kirrar biffen :)

2009-06-05 @ 08:20:56
URL: http://bananbyxa.blogg.se/
Postat av: martin (läreda)

det går säkert bra inför balen :p låt mig veta hur den gick !! eller skriv i bloggen xD





martin från läreda

2009-06-05 @ 21:30:19

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0