Superhemliga fotojobbet under redigering

Kommer ni ihåg att jag berättade att jag hade ett superhemligt fotojobb i fredags? Det är ju inte hemligt längre så jag kan ju berätta. Min kompis Linas syster Elin ska gifta sig om två veckor (jag ska sjunga på deras bröllop för övrigt) så i fredags var det dags för hennes möhippa. En av hennes bästa vänner råkar vara min kusin som ringde mig och frågade om jag skulle kunna tänka mig att fota Elin i underkläder, så hon kan få ge sin blivande man några bilder på bröllopet, hon har velat det länge om jag förstått allting rätt.

Som jag sagt förut är jag fortfarande inte jätteduktig på porträttfoton än och det här var riktigt svårt eftersom att jag inte brukar fota halvnakna människor i mörka rum (;
Hon blev i alla fall nöjd och det är huvudsaken, så nu sitter jag och redigerar och kollar igenom bilder. Det blev över 100 bilder och nu är det 91 kvar efter att jag tagit bort alla suddiga. Det var förresten en jätterolig kväll, jag följde med på stan osv ändå till de skulle in på Färjan där femtonåringar inte tar sig in direkt.

På tal om det så fyller jag ju sexton imorgon, en timme kvar bara =)



Så här ser mitt photoshop ut just nu, kommer nog ha lite att göra ett tag till (;

Kommentarer
Postat av: Annica

Hej Johanna!

Först och främst vill jag bara gratta dig i efterskott...synd att jag inte kunde komma men jag jobbade dygnet:-(

men hoppas du hade en fin och rolig födelsedag i.a.f:-)

Jo, jag hörde av Therese att ni hade det supertrevligt och skoj på Elins möhippa..så det var ju bra, samt att korten du tog blev jättefina.

Jaa, som sagt nu är det ju bara en vecka kvar tills de gifter sig...jag har suttit och knåpat på Elin och Johans sånghäften...det är inte lite jobb med dem vill jag lova:-)

Känns lite pirrigt att vara värdpar för 110 personer...men det ska nog gå bra...det är ju ändå min släkt som är där ha ha

Nåväl...syns vi inte före så syns vi ju på bröllopet..och om du vill kan du ju åka med oss dit.

ha det gott ...kramz Annica

2009-07-30 @ 10:38:10

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0