Smink och tankar, kanske man kan kalla det?

Sen vi fick sommarlov har jag nog sammanlagt sminkat mig fem dagar. Det känns riktigt skönt! För det första får man självklart mer färg i ansiktet, sen mår huden bra av att få vila ett tag, jag är snål och köper allt smink på H&M så här är det inget mineralpuder direkt! Jag är däremot riktigt sugen på att köpa ett, man hör överallt att det ska vara riktigt bra, speciellt id verkar populärt. Dock kostar det drygt 400 kronor och det har jag inte råd med när jag inte jobbar. Sen tycker jag inte det är värt det heller. Vad tycker ni, är det värt att lägga ner mycket pengar för att få bra smink?

Jag måste för övrigt erkänna att jag har otrolig tur med min hud så använder mycket sällan foundation. Självklart har jag också perioder när jag får finnar och blir fet i huden, då brukar jag använda Neutrogena Black head eliminating toner. Den är faktiskt bra, man ser resulat direkt. Men jag måste säga att en stor anledning till att jag använder den är att jag helt enkelt inte orkar hålla på och kladda med krämer så det får helt enkelt duga med en toner. Inget kladd!      

                               
                          
Jag är egentligen inte så jättebrydd om att ha det bästa sminket, jag kan gå utan smink till skolan utan problem. Jag är inte personen som skulle lägga mig i ett solarium i december, på vintern är alla bleka ändå så jag orkar inte bry mig. Jag är även personen som hellre drar på mig mjukisbyxor än leggings när jag känner mig seg eller fryser. Fast det kanske de flesta är?

Nej, nu blev det långt så ska ta och avrunda. I helgen blir det första festen i sommar och jag är pepp!


Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0