skolstart ( för 20e gången )

Jaha, då har man börjat skolan igen.
Känns som att det är det enda man gör nu för tiden, man går i skolan, kommer hem, gör läxor eller åtminstone tänker på dem. Sen nästa dag samma sak igen, man pluggar till prov, studerar saker man tycker verkar helt onödiga att kunna också räknar man ner till loven, som alltid går lika fort. Sen börjar man om igen, samma visa hela tiden och ju tröttare man blir på skolan, ju mer får man att göra.
Är inte det typ, bakvänt?
Okej, nu menar jag inte att sjuåringar ska plugga atomfysik eller det men ni fattar min tanke. Det är så klart helt omöjligt, men jag tror nog att en hel del kan hålla med mig om att man är grymt spyless på skolan efter flertaligt antal år i den?

Jo, någon längtar till gymnasiet.

Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0