Johanna funderar kring musik

Sitter här och lyssnar på musik, just nu en låt av brokencyde, och funderar lite. Bläddrar igenom spellistan, hittar lite allt möjligt, smk, aiden, lady gaga, ck, afi, william control, hard-fi, the used osv.
Jag hittar även ett par låtar med britney spears, som jag vanligtvis inte berättar om för folk att jag har, och jag hittar en låt med tokio hotel, ännu mer tystnad över den.

Varför?
Jo, för att det är "fel" att lyssna på tex britney, för någon har bestämt att hon är en äcklig blond amerikan som inte kan sjunga alls, att det enda hon lever på är att klä av sig och dansa framför en kamera. Jo visst, hon är lättklädd och blond, men det påverkar väl inte musiken?
Samma sak, tokio hotel, jag kunde stolt lyssna på dem för tre år sedan, ett halvår senare var jag en liten fjortisemo när fortfarande hade kvar några låtar med dem.

Då frågar man sig, varför är det så? Varför ska ens spellista enbart bestå av sånt som alla andra inom ens "grupp/stil" lyssnar på? Varför är det fel att någon som i princip bara lyssnar på screamo slänger in en poplåt här och där?

Jag önskar att jag kunde säga att jag var stark nog att inte bry mig om det här, men jag är precis likadan som de flesta (inte alla) andra. Jag sätter på en britney-låt på högsta volym när jag är ensam hemma, och gömmer den någonstans djupt nere i min mobil annars. Och jag tror ni vet precis vad jag pratar om.



Nick Wiggins, basist i Aiden
Bilden är från en av de bästa dagarna i mitt liv,
Aiden @ Kb 23/4 2008
Sådan lycka är svår att beskriva, och deras musik är helt underbar.
En dag, ska jag spela bas som Nick, det måste jag.


Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0