ursäkta textvalet

Förlåt, mina kära föräldrar och andra som läser min blogg och tycker jag är en lite skitunge, men idag tänkte jag faktiskt klottra ner lite tankar kring, hmm, ja, sex.

Jag hade viljat se era reaktioner när ni läste andra raden, se hur många som reagerar på att en femtonårig tjej funderar kring sånt, och tänker blogga om det. Var det någon som kände sig besvärad?
Det är det jag funderar kring, varför folk skulle reagera så. Varför det finns ett problem i att blogga om sånt, varför det är en så stor grej.
För kom igen, jag vet, att minst 80% av mina läsare har gjort det, och resterande har väl inget problem med det heller?
I så fall, vill jag veta, vad är problemet?
Vad är problemet med att prata, skriva, blogga, om någonting som alla människor gör förr eller senare, ofantligt många gånger?
Sånt kan störa mig nåt så enormt.
Man kan sitta ensam med en kompis en kväll, och prata hur öppet som helst om det, men så fort det beblandas många människor blir man tyst. Man skäms.
Skäms för att man gör någonting man trivs med.
Och frågar någon en tjej hur många hon legat med, svarar hon oftast, inte alltid, några färre än sanningen. Killar tvärt om.
Nu menar jag inte att alla är sådana, det är bara en tanke som jag tror innefattar många, långt ifrån alla.

En tjej får inte vara kåt och knulla runt, en kille från inte vara oskuld vid 17års ålder och vilja fortsätta med det ett tag till.
Det är helt, rubbat.

Jag har ingenting att skämmas över, jag kan svara rakt ut om någon frågar mig någonting, om vad som helst, inför vem som helst. Alla är vi människor, och vi har alla saker som känns mindre trevliga att prata om, saker som vi skäms för.
Just mina sådana saker, är jag faktiskt så svag att jag inte tänker blogga om, faktiskt.
Här uppmanar jag människor att våga stå för sig själva, och visst, det bör man. Men jag berättar inte saker jag inte trivs med att prata om, så länge ingen undrar. Men när väl folk undrar, vad som helst, svarar jag, vad det än handlar om.
Nej, jag är inte oskuld.
Ja, jag trivs med det.
Nej, varför ska jag vara tyst?
Och varför ska du vara tyst?

Kommentarer
Postat av: eleanor

Sex är tjue fan de intressantaste samtalsämnet helt klart! ;) jag är inte alls blyg att prata om de. Dom allra flesta har nog hör enheldel från mej med sexiblandat. och de kan jag prata om med både vuxna och ungdomar :)

2009-02-07 @ 14:28:57
URL: http://eleanorwarskog.blogg.se/
Postat av: Lina

Sötgumman, du tänker mycket du, tihi :)

Sex är inte alls pinsamt att prata om, kanske om ens sexliv inför hela världen men allmänt om det ;D hehe

2009-02-07 @ 20:24:35
URL: http://bananbyxa.blogg.se/

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0