Ledig =)

Idag fick jag faktiskt vara ledig, tycker jag är ganska trevligt då va. Ska på möte med rektorn imorgon klockan åtta och de ville inte att jag skulle börja utan att gå på mötet först. Är inte lika nervös inför imorgon i alla fall, känns grymt skönt. Det blir säkert jättebra.

Men, nu tappade jag nästan bort tråden. Jag är alltså ledig och jag måste erkänna att det är skönt att kunna trycka på snooze så många gånger man vill när klockan ringer på morgonen och att ta flera timmar på sig innan man kan visa sig ute. Det är skönt, ni måste hålla med. Fast, jag började tänka, hur skulle det vara om man gjorde det varje dag? Typ 70% av folket på skolan hatar att de måste vara där, eller de påstår i alla fall det och visst, jag är också en av de som kan hålla på att spy på några av mina lektioner.

Poängen är inte det att det måste vara kul att plugga/jobba, vad man nu gör, det är bara skönt att ha någonting att hänga upp sitt liv på. Är jag ledig för länge sover jag bara och hinner bli uttråkad innan dagen är slut. Om man måste trycka ihop lite läxor, umgängen och datorn (jag älskar min blogg och bdb) på en eftermiddag/kväll så känns det ändå ganska vettigt när det väl är klart. Det är jättehärligt att sitta och smsa med någon av sina vänner under en tråkig mattelektion och planera inför helgen, att ha en ledighet att se framemot. Är man alltid ledig är det ju ingen big deal, right?

Så nu när jag har en ledig dag, vilket jag även hade i fredags + hela helgen, så känner jag att jag är lite trött på att lata mig så jag ska bara lägga upp en bild på min bilddagbok (fuckedupDream) sen ska jag byta till peppmusik och träna. Jag måste ta tag i det! Sen 14.45 åker jag till Kalix, ska bara träffa Jesper knappt en timme så jag kan få min foundation jag glömde hos honom igår, sen åker jag hem med Ingela. Funderar på att ragga upp Pehå idag, jag saknar honom.

Infogar en av bilderna jag tog på Arlanda i fredags, oredigerat.




Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0