Flyttpackar

Jaha, så då är man mitt i packning då va. Jag har fått tag i en ganska stor resväska, som jag tänkte att den får jag lätt plats med det jag behöver i, jag rensade ju faktiskt garderoben förra veckan. Så står man här med den nu, packar ner några livsviktiga papper, större delen av mina kläder och märker att väskan redan är mer än halvfull. Jag ser mig om i rummet, skivor, hårddisken, kortläsare, smink, smycken, plattången och en massa annat som jag anser nödvändigt att ta med, ligger kvar. 
Det är lite som den där 3-reklamen "När man flyttar inser man hur mycket man samlat på sig under åren.." eller vad de nu säger. Åh gud, det är så sant!

När jag började planera min flytt rent praktiskt tänkte jag, att det var ju inte så mycket jag behövde ha med mig, lite kläder så överlever jag. Men jag vill gärna lite mer än överleva, jag vill kunna välja och vraka bland kläder och jag vill kunna slänga på en aidenskiva om jag någon gång blir less på de värdelösa högtalarna i datorn. Usch, jag måste nog prioritera. Sånt är jobbigt.

Så, nu ska jag väl packa om väskan, eller så väntar jag till imorgon då jag kan packa ner lite mer, plattång, hårddisk och sånt. Önskar jag bara kunde packa ner halva mitt liv och ta med mig.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Nu ligger du efter i uppdateringen.. vi har nya högtalare till datorn o de är jättebra :) Lycka till med packandet! Kramizar i massor <3

2009-02-11 @ 15:52:27

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0