Skriver juldikter

Jag sitter här på skolan nu och Kalle har fått för sig att vi ska skriva juldikter. Jag var verkligen inte taggad på det, men jag fick ändå ihop någonting. Jag har dessutom bara en lektion kvar idag, men jag tror den kommer bli lite halv inställd eftersom att den krockar med vårt lilla luciatåg nti-style (det kommer bli awesome, okej?) Det här är ju dessutom den sista riktiga skolveckan och det känns skönt, men det kommer ändå bli stressigt. Jag behöver få tillbaka känslan av att jag saknar skolan, så det behövs ett jullov.

Jaja, nu ska jag göra en titel på min dikt sen blir det snart lunch. Infogar den världelösa dikten bara för att skriva något annat än bara strunt, lägger dessutom in en bild jag tog förra julen, puss <3

Sakta smyger julen hit,
Trippar försiktigt över snön så vit.
I husen skymtar ljusen som glimmar,
Under stjärnhimlen som vackert skimrar.


I huset vaknar julen till,
Känner mamma som gör inlagd sill.
Barnen äter pepparkakor och pappa dricker glögg med russin,
Pepparkakorna går åt i dussin.


Vad julen inte kan vara utan
Det är Kalle som springer runt på tv-rutan.
Barnen faller i skratt,
Allting är så otroligt glatt.

 

Tomten lägger klappar under granen,
För det vill han ge till barnen.
Stort och smått, rött och grönt
Tänk att julen verkligen är så skön.


Sakta smyger julen runt,
Det här är en lyckans stund.

 



Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0