Fyra tips om hur du tjänar tid på morgonen!

Jag har bara pendlat till Luleå (5 mil enkel väg) i två dagar och trots att jag slutat tidigt känner jag redan att det är faktiskt jobbigt. Det är tveklöst värt det, jag älskar skolan, men det hade ändå varit skönt att ha lite mer flyt med bussar och sånt. Hade även föredragit att få sova en pyttestund längre på morgon. Så jag tänkte dra ihop en kort lista på hur man kan tjäna in några minuters längre sovtid på morgonen.

Duscha kvällen före
Jag vet om att det är skönt att ta en uppiggande dusch på morgonen, men man tjänar ganska mycket tid på att göra det kvällen innan. Tänk dig att det tar 5-10 minuter att duscha + att man måste torka sig och föna håret vilket alltid verkar ta en jävla tid för mig.

Ät frukost på skolan/jobbet/bussen
Vi busspendlare får ofta lite väntetid när vi kommit fram innan vi börjar, för mig är det just den här veckan en timme. Då kan man använda tiden till att äta frukost så sparar man ännu lite mer tid. Jag personligen äter frukost på bussen, kroppen hinner vakna och jag sparar säkert 10-15 minuter på det.

Gör ditt morgonkaffe kvällen före
Jag vet att det låter skitäcklig, men bara man stoppar muggen i micron 20-30 sekunder så smakar det som nytt. Vår kaffekokare är ganska seg så jag tjänar mycket på det. Ni som inte dricker alls får ju 10 minuter extra hursomhelst (;

Välj ut kläder dagen före
Nu kanske ni tycker jag är löjlig, men jag kan stå och prova kläder och rota i garderoben jättelänge innan jag blir nöjd. Det tar faktiskt ganska mycket onödig tid, men så är det att vara jag (; Ni andra kanske inte gör det? Hur som helst hade jag fått ihop några minuter om jag började göra det.

Om jag nu personligen börjar göra allt det här, vilket jag ska försöka ikväll/imorgon kommer jag behöva stiga upp 6.25 istället för 5.50, inte helt fel.


Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0