Fem dagar till skolstart

Nu är det bara fem dagar kvar till skolan börjar och min mage har redan börjar knyta sig. Antagligen kommer jag spy ganska våldsamt på måndagmorgon av ren nervositet, så jag får ladda upp med tuggummin, inte kul att lukta kräk när man hälsar på nya klasskompisarna direkt? Jag vet om att jag är grymt äcklig som skriver det här men nu blev det så.

Skolstarten innebär en stor förändring i mitt liv, jag kommer vara borta 11-12 timmar om dagen och jag förväntar mig att det kommer bli tuffare än det varit förr och jag har bestämt mig för att kämpa. Kort sagt kommer jag ha lite tid över till mitt liv annars. Jag hade hoppats på att få igång bloggen igen till hösten, att börja träna ordentligt och att ha ett härligt socialt liv. Jag har förstått nu att det kommer helt enkelt inte gå ihop. Prio ett är i alla fall att jag fixar skolan, för det här är min dröm och det har varit det hur länge som helst, jag ska gå i mål med flaggan i topp! Efter det kommer det sociala, definitivt. Jag kommer antagligen få slita med att få ihop det med Jesper, eftersom att vi är vana att träffas minst sex dagar i veckan. När jag väl kommit in i de långa dagar ska ja definitivt offra 20 minuter extra på bussen en dag i veckan för att kunna vara med honom. Okej, att åka "hemifrån" 6.30 känns inte lockande, men han är värd varenda sekund <3 Sen har jag även bestämt att fortsätta ha en bra relation med min familj, jag ska inte sluta ge dem tid och till sist hoppas jag på att skaffa nya vänner genom skolan som jag ändå träffar fem dagar i veckan.

Det där med bloggen hoppas jag kunna lösa genom att göra det på skoltid, liksom om jag offrar halva dygnet på att sitta där kan jag väl ge en kvart av de där timmarna till att blogga? Det tycker jag i alla fall :)

Hur som helst, Johanna kommer ändå alltid finnas här fast på ett annat sätt. Visst, jag kommer vara mer upptagen än jag varit, men det är min dröm, drömmar tar tid.


Kommentarer

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0