En rikedom av sandkorn

Idag på skolan fick vi ett fotouppdrag, vilket jag tyckte var jätteroligt. Eftersom att jag alltid bär min egen kameran med mig fotade jag med den och fick därmed med mig bilderna hem. Vi blev uppdelade i grupper också fick vi då vårat uppdrag som var att tolka en låttext i 3 foton. Vi valde titeln En rikedom av sandkorn (alla titlar var Bob Hund-låtar). Kan säga att det inte var lika lätt som man kan tro! Vi prövade även två andra titlar; Ett litet ljus söker mörker och Den ensamma sjömannens födelsedag. Tänkte klicka in vad vi gjort och måste påpeka att vi gjorde det under tidspress och en lätt förvirring så (;

Imorgon ska jag ha min första riktiga skoldag och jag är lite halvnervös, tänk om jag tycker det är jätteointressant med mediaämnena? Jag är ganska säker på att det inte händer, men man vet ju inte. Just nu är Jesper på väg hit så ska vi se en film och mysa, ska bli härligt. Nu måste jag gå och göra middag till mig och lillebror. Puss <3

Dessa tre bilderna valde vi ut till slut. Modell är min klasskompis Martin, han var inte direkt rädd för att vara med på bild. Härligt med såna människor! =)

Också lägger jag in lite andra bilder som inte kom med i slutändan, men som förtjänar en plats här.
Ni kan ju tänka er hur kul det såg ut när vi låg där mittemot varandra på mage i en sandlåda i centrala Luleå x)

Här är en bild från när vi försökte tolka "Ett litet ljus söker sitt mörker".  Martin offrade sig på att klättra upp i ett träd och lägga sig i det för att få de här bilderna! Den andra modellen heter Alexandra och hon måste vara klassen sötaste tjej!

Den ensamma sjömannen födelsedag, återigen Martin framför kameran.


Kommentarer
Postat av: Matilda [myphoto.blogg.se]

Tycker att ni lyckades jättebra med ert tema!



Sv: Haha, ja, det är lite roligt att jag kommer ihåg henne, men jag kommer ihåg Emma Almquist och Felicia (efternamn?) också, tex. De går väl på Grans - jag tror då att jag har sett dem. Ska nog hälsa nån dag, men de lär ju knappast känna igen mig! De gick ju i min lillebrors klass - och i min klass också på mellanstadiet!

2009-08-26 @ 20:01:06
URL: http://myphoto.blogg.se/
Postat av: Per

Det nya kärleksparet xD

2009-08-26 @ 20:05:50
Postat av: Mamma

Så roligt att se! :-) Syns att du trivs å sånt tycker mammor e viktigt. :-) Glöm aldrig att detta är dina första steg ut i vuxenlivet och de ska vara förbannat roliga att komma ihåg! :-D Gå din egen väg med huvudet högt så blir hindrena på vägen lite lägre. :-) Stolt mamma älskar dig! :-) (NÅT har jag nog gjort rätt....) ;-)

2009-08-26 @ 23:24:07
Postat av: Matilda [myphoto.blogg.se]

Sv: Självklart ska jag hälsa, sen blir det roligt att se om de kommer ihåg mig! :)



Sen imorgon så kan jag vara på Luleå busstation klockan 14.40, tycker du att det är för sent eller? Och kan du fortfarande imorgon? När måste du senast vara färdig med fotograferingen? :)

2009-08-27 @ 08:07:35
URL: http://myphoto.blogg.se/
Postat av: a home far away

underbara foton!



Ha en fin dag

Kram Gunilla i Singapore

2009-08-27 @ 15:55:56
URL: http://www.vitaanglar.blogspot.com/

Släng en kommentar om inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0